icon_search icon_caret_down icon_home icon_calendar icon_caret_updown icon_tick icon_x icon_profile icon_location icon_confirm icon_client_new icon_client_login icon_contract icon_moving icon_menu icon_facebook icon_twitter icon_linkedin icon_youtube icon_loader icon_exit icon_contract_2 icon_invoice icon_consumption icon_bell icon_personal icon_bell_lg icon_contract_lg icon_invoice_lg icon_consumption_lg icon_profile_lg package_fix package_spot icon_plus icon_arrow_left icon_bulb icon_piggy icon_select

Yleistä

Enefit haluaa olla luotettava energiakumppani vihreässä siirtymässä ja tarjota asiakkailleen hyödyllisiä ja kestäviä energiatuotteita ja -palveluita kätevästi yhdestä paikasta. Vahvistaaksemme entisestään sitoutumista näihin periaatteisiin ja investoidakseen laatuun ja tuotekehitykseen Enefit on päättänyt keskittyä sähkön vähittäiskauppaan Viron, Latvian, Liettuan ja Puolan markkinoilla.

Muutos ei vaikuta Enefitin asiakkaiden sähkösopimuksiin ja sopimusehtoihin, vaan ne siirtyvät sellaisenaan Oomille hintoineen ja voimassaoloaikoineen ja pysyvät toistaiseksi ennallaan. Muutos ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä, ja sähköasioissa kaikki jatkuvat kuten ennenkin.

Ei, Enefitistä ei tule Oomin osakasta liiketoimintakaupan myötä.

Muutos tulee voimaan 1.6.2024 alkaen eli silloin Enefitin sähköasiakkaat siirtyvät Oomille. Käytännössä muutos ei kuitenkaan näy vielä kesäkuukausien aikana asiakkaille, vaan sähköasiat jatkuvat ennallaan siirtymäkauden ajan. Elokuun laskun asiakkaat tulevat saamaan Oomilta eli käytännössä uuden näköinen lasku tulee vasta syyskuussa.

Sähkösopimukset

Ei vaikuta. Enefitin asiakkaiden sähkösopimukset ja sopimusehdot siirtyvät sellaisenaan Oomille hintoineen ja voimassaoloaikoineen ja pysyvät toistaiseksi ennallaan. Muutos ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä, ja sähköasioissa kaikki jatkuvat kuten ennenkin.

Eivät muutu. Sähkösopimuksesi, sekä sen hinta ja palvelut jatkuvat toistaiseksi täysin ennallaan, ilman muutoksia. Tämä koskee niin määräaikaisia kuin toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä.

Sopimukset siirtyvät Enefitiltä Oomille sellaisenaan. Sopimuksen siirto Enefitiltä Oomille ei anna asiakkaalle irtisanomisoikeutta, mutta voit irtisanoa sopimuksen normaalien irtisanomiskäytäntöjen mukaan. Määräaikaisen sähkösopimuksen voit irtisanoa, kun määräaikaisuus päättyy ja toistaiseksi voimassa olevan kahden viikon irtisanomisajalla, milloin vain.

Sähkösopimuksesi sekä sen hinta ja palvelut jatkuvat toistaiseksi täysin ennallaan, ilman mitään muutoksia. Tämä koskee niin määräaikaisia kuin toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Sinun ei tarvitse tehdä asian suhteen mitään toimenpiteitä.

Jos sopimuksesi päättyy kesällä, Enefit tekee sinulle jatkotarjouksen, mutta olet Oomin asiakas.

Kyllä, voit käyttää Enefitin itsepalvelua. Voit myös ottaa yhteyttä Oomin asiakaspalveluun tai tehdä sopimuksen Oomin nettisivuill.

Et, käänny ystävällisesti Oomin puoleen. Löydät sopivan sähköpaketin täältä: https://oomi.fi/sahko/sahkosopimukset/

Voit ilmoittaa muutostasi vielä kesä-heinäkuun ajan Enefitin asiakaspalveluun, puh. 09 7479 0747 tai asiakaspalvelu@enefit.fi. Voit myös ilmoittaa muutosta suoraan Oomin muuttopuhelimeen, lisätietoja täältä.

Laskutus ja asiakaspalvelu

Tulet saamaan laskun kesä- ja heinäkuun kulutuksesta Enefitiltä vielä elokuussa. Tämän jälkeen laskutus siirtyy Oomin hoidettavaksi. Huomaat muutoksen uuden näköisenä laskuna. Myös maksun saajaksi muuttuu Oomi ja samalla tilinumero, kun laskutus siirtyy Oomille.

Enefit hoitaa asiakaspalvelua ja laskutusta vielä kesä- ja heinäkuun, minkä jälkeen asiakaspalvelu ja laskutus siirtyvät Oomille. Laskutuksen osalta on varminta ottaa yhteyttä niillä yhteystiedoilla, jotka löytyvät kyseiseltä laskulta.  Laskun maksusta, eräpäivän siirrosta, perinnästä ja maksuajasta voit ottaa yhteyttä maksuneuvontaan tai asioida sähköisesti MyRopo-palvelussa: myropo.fi.

Sähkönkulutuksen seuranta

Kyllä, kesän ajan voit käyttää edelleen Enefitin sovellusta. Elokuuhun mennessä kerromme sinulle, miten ja milloin voit siirtyä käyttämään Oomin asiakkailleen tarjoamaa OmaOomi-palvelua.

Oomin asiakaspalvelu auttaa sinua mielellään.

Tavoitat Oomin asiakaspalvelun kätevimmin chatissä, puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella. Löydät asiakaspalvelumme kaikki yhteystiedot täältä.